Marana Polis Departmanı, kazada iki kişinin ömrünü yitirdiğini doğruladı. Marana Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, uçaklarda toplam dört kişinin bulunduğu lakin başka iki kişinin sıhhat durumuna ait bilgi verilmediği kaydedildi.
Yetkililer, havalimanının kaza soruşturması tamamlanana kadar kapalı kalacağını duyurdu. Marana Bölgesel Havalimanı Müdürü Galen Beem, “Bu olaydan etkilenen bireyler ve aileler için derin keder duyuyoruz. Marana Polis Departmanı ve Kuzeybatı İtfaiye Bölgesi takımlarının süratli müdahalesi için minnettarız,” dedi.
HAVALİMANINDA KULE BULUNMUYOR
ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Marana Bölgesel Havalimanı’nın bir “kontrolsüz alan” olduğunu ve burada faal bir hava trafik kontrol kulesinin bulunmadığını açıkladı. Bu çeşit havalimanlarında, pilotlar ekseriyetle ortak bir frekans üzerinden başka uçaklarla bağlantı kurarak iniş ve kalkışlarını koordine ediyor. Fakat pilotların, federal havacılık düzenlemelerine uyması zarurî.
HAVACILIKTA ARTAN KAZALAR ENDİŞE YARATIYOR
Kazanın akabinde NTSB ve FAA takımları olay yerine giderek incelemelere başladı. NTSB yetkilileri, bir gün sonra alanda ayrıntılı inceleme yapacaklarını ve uçakların enkazını değerlendireceklerini bildirdi.
Son devirde arka arda yaşanan uçak kazaları, hava güvenliği konusundaki kaygıları artırıyor. 29 Ocak’ta Washington’daki Ronald Reagan Ulusal Havalimanı’nda bir askeri helikopter ile American Airlines’a ilişkin bir yolcu uçağının çarpışması sonucu 67 kişi hayatını kaybetmişti.
Bunun yanı sıra, Philadelphia’da bir hava ambulansı uçağının düşmesi, Alaska’nın Nome kenti yakınlarında 10 kişinin öldüğü bir uçak kazası, Scottsdale’de bir özel jetin pist dışına çıkarak pilotun hayatını kaybetmesi ve son olarak Toronto’da Delta Havayolları’na ilişkin bir uçağın iniş sırasında yan yatması üzere olaylar dikkat çekiyor.
KÜÇÜK UÇAKLAR DAHA FAZLA RİSK TAŞIYOR
NTSB’nin Ocak ayı bilgilerine nazaran, ticari ve özel uçuşları kapsayan uçak kazalarının sayısında tarihi bir düşüş yaşandı. Fakat küçük uçakların, büyük yolcu uçaklarına kıyasla daha fazla kazaya karışma mümkünlüğü taşıdığı belirtiliyor.
FAA kurallarına nazaran büyük hava yolu şirketleri daha sıkı düzenlemelere tabi tutulurken, özel uçuşlar ve genel havacılık kapsamındaki uçaklar daha esnek kurallara tabi oluyor. Yeniden de bu uçakların tertipli bakım ve denetim süreçlerinden geçtiği söz ediliyor.
Dünya genelinde 340 binden fazla özel ve genel havacılık uçağı bulunduğu iddia edilirken, bunların 204 bininin ABD’de faaliyet gösterdiği belirtiliyor.
Kazayla ilgili soruşturma devam ediyor.